Slikovnica kao igra, učenje i druženje: Počinje nova sezona upisa u Dječju igraonicu naše knjižnice

Približava se jesen i početak nove školske i pedagoške godine, a za roditelje to znači i planiranje aktivnosti koje bi njihova djeca mogla pohađati mimo vrtića. Iz Gradske knjižnice i čitaonice Virovitica zato najavljuju popularnu Dječju igraonicu, koja djeluje već jedanaestu godinu. Upisi su inače cijele godine, ali u rujnu je interes još veći.

Riječ je o verificiranom programu od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja u kojem je kvalitetan sadržaj prilagođen dobi i potrebama djeteta. Roditelji mališane mogu upisati već s prvom godinom života, pa sve do polaska u školu. Godišnje kroz Igraonicu prođe oko 80 mališana.

Igraonica, naime, okuplja djecu predškolske dobi i kroz čitanje i igru razvija pozitivan odnos prema knjizi i čitanju. Uvjet za upis je da roditelji ili dijete budu članovi Gradske knjižnice. Sam program je besplatan.

Voditeljica Ivana Molnar kaže kako se na Igraonici djeca okupljaju tri puta tjedno. Uz osnovno – ljubav prema slikovnici i čitanju, kroz igru i aktivnosti osmišljen je sadržaj koji im razvija motoričke, društvene i govorne vještine, koordinaciju, kreativnost… Okruženi igračkama, slikovnicama i priborom za crtanje, slikanje, izrađivanje, djeca se tako i igraju i uče u jednom.

– Tijekom sat i pol puno čitamo, pričamo priče, dramatiziramo pročitano, potičemo ih da posuđuju slikovnice i otkriju zašto su i kako one važne za njihov razvoj. To je vrijeme u kojem se uz razvoj svih vještina predškolci ujedno i druže, stvaraju nova prijateljstva, ali i na jedan lak i zabavan način pripremaju za školu. Na raspolaganju im je prostorija prepuna slikovnica i igračaka – kaže voditeljica I. Molnar.

U odnosu na druge igraonice i kratke sadržaje procjenjuje da nude nešto drugačije – slikovnicu kao polazište svega.

– Kod nas tako ima jako puno aktivnosti uz čitanje, pripovijedanje, opisivanje, kreativno pričanje, dramatiziranje tekstova i izražavanje tekstova kroz likove. Na ovaj način djeca razvijaju i ranu pismenost, upoznaju se s važnošću knjiga koje će koristiti u školi, a imaju prilike saznati i što sve knjižnica čuva, što knjižnica jest i koje programe i sadržaje mogu koristiti i kasnije kada ‘prerastu’ Igraonicu – objašnjava I. Molnar.

(www.icv.hr, mlo; foto: M. Lovrenc)